Core

Koje su prednosti snažnog cora?

Kada zamišljate snažno jezgro, verovatno zamišljate da neko radi na tone trbušnjaka da bi povećao svoje mišiće. Ali izgradnja trbušne snage je mnogo više od fizičkog izgleda. Jako jezgro može vam pomoći da se lakše bavite svakodnevnim zadacima i poboljšate vaše opšte blagostanje, kaže Laura Pachnos, instruktorica solidcore i učiteljice joge i pilatesa. Snažano jezgro ima bitnu fukciju u mnogim aspektima zdravlja tako i vežbanja. Kako biste ojačali jezgro nije neophodno da odlazite u fitnes centar ili na grupne treninge.


Ukoliko je to ono što vam prija možete unajmiti personalnog trenera ili izabrati neki od mnogobrojnih grupnih treninga koji rade na jačanju jezgra i izgradnji snage. Takođe ukoliko želite da vežbate kod kuće to je sasvim moguće. Vežbe za jačanje jezgra su možda i najjednostavnije za kućno izvođenje. Možete ih raditi bez dodatne opreme ali možete sebi obezbediti nekoliko rekvizita kako bi vam olakšali vežbanje i omogućili bolje i brže rezultate. Ono što bi vam sigurno pomoglo su prostirka za vežbanje, klizajući diskovi, roler ili možda trx trake. 

teget
crna
plava
roze

Joga prostirka

3.290,00 RSD
Prostirka za vežbanje – podloga za trening – joga strunjača za vežbanje - fitnes oprema Joga prostirka za jogu i pilates je savršeno rešenje za vežbanje kod kuće. Napravljena je od TPE gume koja je otporna, dugovečna i veoma udobna i meka. Prostirka dolazi zajedno sa torbom u koju se lako spakuje i može se nositi bilo gde. Ne zauzima puno mesta tako da je možete odložiti negde bez brige da će vam smetati do sledećeg treninga. Vodootporna je, tako da joj znoj ili voda ne mogu smetati. Sama prostirka je obeležena tako da vam pomogne da nađete i zapamtite odgovarajući položaj za svaku vežbu. Ne samo da vam trening čini ugodnijim, već vas i usmerava da trenirate na pravilan način.
klizajući diskovi
crvena
crna
ljubičasta
narandžasta
roze
zelena

Klizajući diskovi

1.190,00 RSD
Slajder diskovi - klizači za trening – ravan stomak - definisani trbušnjaci Klizajući diskovi su idealni za trening kod kuće. Uz klizajuće diskove možete trenirati problematične oblasti kao što su stomak, struk, triceps, butine i gluteus. Prilikom treninga, klizni diskovi će omogućiti ne samo da pogodite grupu mišića koju želite, već ćete pored toga i trenirati uvek glavne mišiće u telu, bez opterećenja kostiju i zglobova.

Roler za trbušnjake

2.590,00 RSD sa PDV-om
Točak trenažer za stomak – oprema za vežbanje kod kuće – definisani trbušnjaci  Definišite svoje trbušne mišiće brzo i efikasno. Roler za trbušnjake je lak za upotrebu, kompaktan i efikasan. Pored trbušnih mišića, točak za trening učvršćuje i mišiće ruku, grudi i leđa. 

Sve ovo ne zauzima uopšte puno prostora, praktično je i dodatno će učiniti vašu rutinu vežbanja zanimljivijom. Jako jezgro je nophodno za mnoge sportove i vrste vežbanja.Izgradnja osnovne snage nije samo rađenje stotina trbušnjaka. Aktivnost vašeg jezgra na različite načine je ključan za izgradnju sveobuhvatne trbušne snage.

Prednosti snažnog cora?

Podstiče bolje držanje

Vaše jezgro nisu samo vaši trbušni mišići na stomaku. Ono se zapravo obavija oko celog torza, uključujući mišiće na bokovima i leđima. Dakle, kada su svi vaši mišići jezgra jači, posebno unutrašnji mišići koji se vežu za kičmu, to vam pomaže da se bolje držite uspravno sa dobrim držanjem. Snažno jezgro i poboljšano držanje koje donosi mogu vam pomoći da sprečite neke od dosadnih bolova u vratu i leđima koji nastaju zbog pogrbljenog celodnevnog držanja na poslu za laptopom ili kompjuterom kao i kod kuće. Ukoliko neko ima loše držanje to se prožima korz ceo njegov dan. U bilo kojoj aktivnosti ili položaju držanje je pogrešno i remeti osobu u funkcionisanju. Dugo sedenje za stolom može negativno uticati na snagu vašeg jezgra bez obzira na vaša aktivnost van posla. Ako je ovo vaša trenutna radna situacija, pobrinite se da prekinete duge periode sedenja u stolici brzom šetnjom ili istezanjem. To će pomoći vašem telu da zadrži pravilan položaj i aktivira mišiće jezgra kako bi nastavili svoju funkciju potpore.

Poboljšava stabilnost i balans

Čvrst torzo vam pomaže da ostanete stabilni bez obzira na aktivnost koju radite. Snažno jezgro vam pomaže da stojite uspravno i stabilizuje trup tokom vežbanja ili čak dok obavljate svoje dnevne aktivnosti. Ako imate slabo jezgro, odmah povećavate rizik od povreda mišića, bolova u donjem delu leđa i lošeg držanja. Ukupna snaga jezgra i dobro držanje koje donosi takođe doprinose vašoj ravnoteži.

Utiče na regulisanje ili smanjenje bolova

Još jedna velika prednost jakog jezgra je to što vam pomaže da se osećate bolje. Posedovanje jakog jezgra jednostavno olakšava vaš kvalitet života. Može uticati na smanjenje bola koji možda imate, podržava donji deo leđa, jača kičmu i čini da se osećate mnogo bolje. To je zato što talasni efekti snažnog jezgra tj. bolje držanje, bolja ravnoteža, lakše kretanje, mogu vam pomoći da izbegnete iritaciju i ublažite nelagodnost izazvane ceodnevnim sedenjem za računarom, kako biste se osećali najbolje.

Ukoliko imate probleme sa leđima i bolove a da pritom nemate neku konkretnu dijagnozu koja zahteva poseban tretman, vaš personalni trener će sa vama najviše raditi vežbe za jačanje jezgra kako bi jaki trbušni mišići preuzeli opterećenje sa kičme i rešili vas bolova. Bolovi mogu biti takozvani „šetajući“ od vratnog dela kičme sve do lumbalnog dela. A najveći broj ljudi ima baš najviše bolova u ove dve regije, u predelu vrat i iznad karlice izazvanih najčešće dugotrajnim sedenjem što dalje utiče na pogoršavanje držanja. A ne postoji gora stvar nego prekomerno sedenje u nepravilnom položaju.

Povećava snagu

Kada je u pitanju vežbanje, snažno jezgro nikada nije loša ideja. Vaše jezgro je snaga svih vaših pokreta, tako da vam izgradnja trbušne snage može pomoći da izvodite atletske pokrete kao što je zamah teniskim reketom ili bejzbol palicom, zadavanje udarca ili dizanje tegova sa više snage nego što biste inače. Snaga nije važna samo u vašem jezgru. Rad na mišićima celog tela može vam pomoći da funkcionišete najbolje što možete a čvrsto jezgro postavlja teren za uspeh sa tim dodatnim treningom snage. Jako jezgro znači izmeđuostalog i sposobnost podizanja veće težine. Snažna podizanja zahtevaju veliku stabilnost i snagu jezgra da bi se izvršila u pravilnoj formi. Iako će mnoge vežbe raditi na jačanju vašeg jezgra kao i funkcionalni treninzi opet sa druge strane za izvođenje određenih vežbi preduslov je imati jako jezgro. Ukoliko je prva vežba koju ćete uraditi mrtvo dizanje, bez obzira što će ona raditi na jačanju vašeg jezgra, vi bez jakih mišića trupa nećete pravilno izvoditi tu vežbu. Iz tog razloga neophodno je da prvo osnažite vaše jezgro pa tek onda se upustite u izvođenje zahtevnijih vežbi sa većim opterećenem.

Dobra formu za trčanje

Još jedna prednost boljeg balansa je kraće vreme da se oporavite od pogrešnih koraka i da ostanete u koraku dok džogirate. Snažno jezgro vam takođe pomaže da održite čvrstu formu kada trčite. Držite vaše telo pravo i stabilno. Nećete se ljuljati ili pogrešno zamahivati što vam može samo dodatno otežavati trčanje i uticati na vašu tehniku. Snaga jezgra omogućava karlici, kukovima i donjem delu leđa da rade zajedno sa manje ljuljanja i manje utrošene energije. Ne samo da je to dobro za vašu sledeću trku, već vam redovno vežbanje dobre forme može pomoći da izbegnete naprezanje ili povrede dok prelazite te kilometre.