Meditacija

Kako meditacija utiče na naše telo?

Mnogi ljudi zapravo ne znaju šta je meditacija bez obzira da li su za nju čuli, može se desiti i da često imaju pogrešnu sliku. Oni koji su čuli za meditaciju ili su upoznati sa jogom već znaju koji su to sve benefiti meditacije.


Tokom meditacije takođe imate misli, uopšte nije cilj postići stanje bez misli već naprotiv. Meditacija vam pomaže da osvestite i kontrolišete svoje misli, stičući mogućnost da ih potom usmeravate u pravcu u kojem vi želite.


Ukoliko trening obavljate sa punom pažnjom po završetku treninga shvatićete da u proteklih sat vremena niste razmišljali o ličnim stvarima ili problemima. Misli vam nisu lutale. Činiće vam se da niste imali misli međutim vi ste samo bili u sadašnjem trenutku potpuno osvešteni. To će po vas imati isceljujući efekat, relaksacije i pražnjenja, oslobađajući se nakupljenog stresa. Meditaciju možete raditi vođenu ili u tišini.

Za početnike u meditiranju se uvek prvo preporučuju vođene meditacije kako bi stekli osećaj i stvorili sliku o tome kako bi trebalo meditacija da izgleda. Meditacije su obično vođene nekim mirnim umirujućim glasom koji će vam davati instrukcije kako da se ponašate i kako da usmerite sopstvene misli. Danas postoji velika baza materijala tako da biste mogli lako pronaći tip meditacije sa glasom koji vam najviše odgovara. S obzirom da je meditacija sada veoma popularna možete pronaći materijale na svim jezicima. Benefiti meditacije su mnogobrojni a ovo su neki od njih:

Oslobađanje stresa

Smanjenje stresa je jedan od najčešćih razloga zbog kojih ljudi pokušavaju da meditiraju.Normalno, mentalni i fizički stres izazivaju povećanje nivoa hormona stresa kortizola. Lučenje ovog hormona proizvodi mnoge štetne efekte stresa, kao što je oslobađanje inflamatornih hemikalija zvanih citokini.

Ovi efekti mogu poremetiti san, podstaći depresiju i anksioznost, povećati krvni pritisak i doprineti umoru. U osmonedeljnoj studiji, stil meditacije nazvan „meditacija svesnosti“ smanjio je odgovor na upalu izazvanu stresom. Od stresa vam se mogu razviti mnogi poremećaji i autoimune bolesti. Mnogi ga krive i za najopasnije bolesti poput karcinoma. Iz svih tih razloga
veoma je važno da ne dozvoite da vam se stres nakuplja.

U današnje vreme je prirodno da su svi pod velikim pritiskom samim načinom života i nivo svakodnnevnog stresa je visok ali upravo iz tog razloga vi možete preduzeti nešto kako biste taj stres smanjili tj. oslobodili ga se. Meditacija je jedan od najboljih načinja oslobađanja stresa.

Kontrolisanje anksioznosti

Meditacija može smanjiti nivo stresa, što znači manje anksioznosti. Meta-analiza koja je obuhvatila skoro 1.300 odraslih pokazala je da meditacija može smanjiti anksioznost. Primetno je da je ovaj efekat bio najjači kod onih sa najvišim nivoom anksioznosti. Takođe, jedna studija je otkrila da je 8 nedelja meditacije svesnosti pomoglo u smanjenju simptoma anksioznosti kod ljudi sa generalizovanim anksioznim poremećajem, zajedno sa povećanjem pozitivnih samoizjava i poboljšanjem reaktivnosti i suočavanja sa stresom.


Druga studija na 47 osoba sa hroničnim bolom otkrila je da je završetak 8-nedeljnog programa meditacije doveo do primetnih poboljšanja depresije, anksioznosti i bola tokom jedne godine. Meditacija vam može pomoći u smanjenju anksioznosti na svim poljima bilo to na ličnom, socijalnom ili poslovnom planu.

Poboljšava san

Skoro polovina stanovništva će se u nekom trenutku boriti sa nesanicom. Jedna studija je uporedila programe meditacije zasnovane na svesnosti i otkrila da su ljudi koji su meditirali duže spavali i da su imali poboljšano stanje nesanice, u poređenju sa onima koji nisu praktikovali meditaciju niti konzumaciju lekova. Postati vešt u meditaciji može vam pomoći da kontrolišete ili preusmerite nekontrolisane ili bežeće misli koje često dovode do nesanice. Pored toga, može vam pomoći da opustite vaše telo, oslobađajući napetost i stavljajući vas u mirno stanje u kojem je veća verovatnoća da ćete zaspati. Meditacija pored toga što će imati opšti benefit za dugoročno bolji san, može se koristiti ako alat za uspavljivanje. U meditacijama se obično koristi umirujuća muzika ili opuštajući zvukovi prirode poput kiše, žuborenja vode ili cvrkuta ptica. Kada postanete vešti u tome neće vam biti potreban zvuk moći ćete lako zaspati i kroz meditaciju u tišini.

Reguliše krvni pritisak

Meditacija takođe može poboljšati fizičko zdravlje smanjenjem opterećenja srca. Vremenom, visok krvni pritisak otežava rad srca da pumpa krv, što može dovesti do loše funkcije srca. Visok krvni pritisak takođe doprinosi aterosklerozi, odnosno sužavanju arterija, što može dovesti do srčanog i moždanog udara.


Zaista postoje još mnogi benefiti meditacije i ona ni na jedan način ne može imati negativan uticaj na vas i vaše zdravlje. Takođe meditacije mogu prouzrokovati emocionalno pražnjenje u vidu plakanja i izbacivanja nakupljenih negativnih emocija za koje možda niste ni znali da postoje. To je slučaj ukoliko izaberete takav vid meditacije.


Vođene meditacije mogu trajati od 5 minuta do sat vremena i duže. To zavisi od vaših želja i potreba. Takođe u toku dana možete raditi više puta meditaciju. Nakon nekog vremena ćete shvatiti da određene svakonavne radnje ukoliko se na njih fokusirate u potpunosti i koncentrišete se na samu radnju mogu biti meditacija kao što je na primer vožnja automobila ili tuširanje. Dok se vođene meditacije preporučuju isključivo u stanju mirovanja kod kuće u sedećem ili ležećem položaju.


Meditaciju možete raditi u krevetu, stolici, fotelji ili na podu na prostirci za vežbanje. Takođe meditaciju možete raditi uz akupresurnu podlogu za jogu ili na pilates lopti. Ukoliko meditaciju radite na prostirci za vežbanje u lotus položaju, može vam pomoći joga blok.


Kada izaberete podlogu koja vam najviše odgovara izaberite za početak vođenu meditaciju opuštanja. Ona će vas naučiti kako da kontrolišete svoje misli, opustite celo telo i osvestite ga. Nemojte se brinuti ukoliko misli krenu da vam lutaju, to je potpuno normalno pogotovo u početku, samo to osvestite i vratite se meditaciji. Takođe nemojte se brinuti ni ukoliko zaspite, to znači da ste se potpuno opustili. Potrebno je još samo da naučite kako da se održite u svesnom stanju. Kasnije možete birati i tematske vođene meditacije.

crna
roze

Akupresurna yoga prostirka sa jastukom

5.790,00 RSD
Oporavak mišića - Akupresura - Relaksacija Akupresurna prostirka i jastuk pružaju savršenu podršku sportistima, yogijima kao i ljudima koji zbog prirode posla provode većinu dana u sedećem položaju. Preko 8000 akupresurnih tačaka stimuliše cirkulaciju krvi, povećava kvalitet sna, oslobađa napetosti i relaksira telo i mišiće.
yoga blok
bež
tamno siva
crna
ljubičasta
plava
roze
siva
zelena

Joga fitnes blok

990,00 RSD
Penasti, mekani, neklizajući joga blokovi za pilates, jogu, meditaciju – oprema za jogu - joga blokovi za vežbanje Joga blok je napravljen od EVA pene. Možete ga postaviti ispod laktova ili kolena tokom vežbanja i na taj način olakšati svaki trening. Tokom treninga više ne morate da trpite bol od tvrdog poda ili nedovoljno meke podloge za vežbanje. Joga blokovi se mogu koristiti i kao dodatno pomagalo uz neke vrste treninga. Veoma su lagani tako da ih možete poneti sa sobom gde god želite da trenirate.
teget
crna
plava
roze

Joga prostirka

3.290,00 RSD
Prostirka za vežbanje – podloga za trening – joga strunjača za vežbanje - fitnes oprema Joga prostirka za jogu i pilates je savršeno rešenje za vežbanje kod kuće. Napravljena je od TPE gume koja je otporna, dugovečna i veoma udobna i meka. Prostirka dolazi zajedno sa torbom u koju se lako spakuje i može se nositi bilo gde. Ne zauzima puno mesta tako da je možete odložiti negde bez brige da će vam smetati do sledećeg treninga. Vodootporna je, tako da joj znoj ili voda ne mogu smetati. Sama prostirka je obeležena tako da vam pomogne da nađete i zapamtite odgovarajući položaj za svaku vežbu. Ne samo da vam trening čini ugodnijim, već vas i usmerava da trenirate na pravilan način.
lopta za pilates
pink
plava
siva

Lopta za pilates

1.290,00 RSD
Pilates lopta veličine 65cm i 55cm – lopta za jogu, pilates i jačanje abdomena Lopta za pilates je namenjena za trening kako snage, tako i koordinacije pokreta i ravnoteže. U ponudi imamo dve veličine, od 55 ili 65 cm i dve raspoložive boje. Uz pilates loptu dolazi i pumpa, ventil i alat za ispumpavanje, tako da nakon treninga lopta za pilates se može izduvati i spakovati negde gde vam neće smetati i zauzimati prostor. Pošto je napravljena od PVC materijala, može se oprati sapunom i vodom ukoliko je potrebno.